Едно мнение!

2 май 2008 в 8:25 | Публикувано в Разни | Вашият коментар

От няколко дни в електронната ми пощенска кутия стои едно мнение, което ме впечатли!… защото рядко срещам хора (най-вече offline и нерядко online), които могат ясно да си обясняват нещата, които се случват с тях самите и с околните им – една голяма част от хората са преди всичко недоволни и за миг дори не се замислят, а преди всичко търсят причини, обяснения, оправдания… и то някъде другаде, а не в себе си, вместо да полагат усилия да се ограмотяват (за да са способни да разбират ‘за какво тук иде реч’)…

pp. естествено, това не се отнася за интелигентните blog-ъри, които са… ‘много напред с материала’ – проблемът е в мнозинството, което генерира КОНСЕНСУС-а, който пречи на обществото да постигне напредък – във всички области на живота! най-напред в ‘понятийно’ отношение…

Моето мнение е, че масовата посредственост, с която ежедневно се сблъсква що-годе интелигентният и образован човек, се дължи на крещящата липса на икономическа и всякакъв друг тип грамотност, вкл. компютърна, обща култура и пр.  и в подкрепа на своето твърдение добавям следния цитат:

Успехът на пазарната икономика зависи до голяма степен от нивото на икономическа грамотност на гражданите, а нужното ниво на грамотност може да се постигне с последователна и непрестанна просвета, целяща изясняването на елементарните, но фундаментални принципи на пазара.“ Ървинг Кристъл, Капитализъм и култура, http://www.mediatimesreview.com/october/CapitalismCulture.php

А що се отнася до компютърната грамотност, на една от страниците от работния ми сайт съм си сложила следното мото:

Компютърната грамотност не е като мигането, кихането, кашлянето, бозаенето, слюнкоотделянето… както и всякакъв друг вид ГРАМОТНОСТ :)… 

поради честите ми сблъсъци с единодушното безхаберие на заобикалящата ме среда (особено на ‘факторите’, от които зависят обикновените битови ‘разрешения’), която ме зачерква безапелационно и превръща всички мои усилия в безстойностни, излишни и никому ненужни занимания…

Ето го и мнението, което ме впечатли (Из „Петиция за намаление облагането на труда„):

„Подкрепям петицията!!!
Веднага се аргументирам: към днешна дата смятам, че т.нар. осигуровки осугуряват единствено и самоцелно държавната администрация, т.е. аз и всички останали, които не сме на държавна заплата, всъщност плащаме заплатите на държавните служители /чиновници/, т.е. аз/ние сме им работодатели!!!
Също към днешна дата е очевидно, че механизмите за контрол над тях нашите “служители” не работят и в този смисъл аз много се дразня, когато от всеки доход, който заработвам с много труд трябва да им давам почти една четвърт!!!
Докато някой ден стане, така че осигурителната тежест да не тежи само на едни и държавните “служители” започнат да се отчитат пред мен/нас за всеки похарчен лев, до тогава, колкото може по-малко осигуровки!!! (Кремена Ангелова)“ – http://ikonomika.org/?p=319#comments

Вашият коментар »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.
Entries and коментари feeds.

