ТЕГЛЕНЕ НА БАНКОМАТИ

20 май 2008 в 16:11 | Публикувано в И пак разни..., Констатирам | Вашият коментар

Един несъществен, но особено дразнещ ме пример за долнокачествено… BG-ниво, бе миналата година, когато в менюто на една голяма част от банкоматите се появяваше надпис: ‘ТЕГЛЕНЕ НА БАНКОМАТИ’, вместо ‘теглене на банкноти’, както е сега вече… Ако програмистът (или някой друг), който е въвеждал този текст е бил леко разсеян (което е разбираемо и напълно простимо, освен това съвсем лесно поправимо), той единствен ли е ‘виновен’, за да се случи това? Никой ли освен него не гледа предварително какво ще ‘цъфне’ на екранчето пред милиони българи? Плюс това, въвеждането на текст изобщо не е въпрос на програмиране (т. е. програмистът се е съсредоточил, концентрирал вниманието си върху друго естество работа)… А от колко души се състои екипът, който работи по проекта, кой го ръководи, каква е установената организация на работата по този конкретен проект, както и на другите такива? Защо ли така ми ‘намирисва’ на лошо, некомпетентно управление (на проекти)? И защо ли да не пообщя този пример, без да си поставям за цел злонамерено оплюване на всички участници в такъв тип задачи (в компании, занимаващи се в сферата на високите технологии). Просто много-много ми прозират тука едни BG-навици – рецидиви от една епоха, за която мнозина днес леят ‘крокодилски’ сълзи. Готова съм на бас да се хвана, че такова нещо едва ли би се случило в някоя индустриална държава, където има установени съвсем друг тип бизнес-навици  (за мен, понятието бизнес е преди всичко начин на организация).

Та, ако това се е случило веднъж, нима може някой да ме накара да повярвам, че всичко останало работи перфектно и този пример е само едно злощастно изключение?

Блог в WordPress.com.
Entries and коментари feeds.