НОИ, 2003

31 май 2008 в 7:34 | Публикувано в Констатирам | 4 Коментари

НОИ, 2003 (По онова време НОИ се занимаваше със здравните осигуровки).

Имах си проблем със здравното осигуряване заради крайно недостатъчните си доходи (поради неспособността ми да се приспособя, както сочат фактите)… Естествено, при положение, че не плащам такива и през ум не ми е минавало да намина към личния си лекар (слава Богу, не съм си имала здравословни проблеми). В същото време от мнозина други около мен чувах, че постоянно висят в лекарските кабинети – я кръвно да си премерят, я кардиограма – нищо не се плаща, ми казват, що не се възползваш… (от авантата).

Та този проблем, стартирал през лятото на 2000, излезе наяве едва в края на 2003-та. Километрични опашки пред НОИ, и аз се наредих – може да ми кажат нещо! Нищо по-различно от това, което знаех. Дори си носех разпечатана справката (от Интернет), която служителката така настояваше да ми разпечата, вероятно за да отчете някаква си дейност. Искаше ми се да разбера точната сума, която дължа за здравно осигуряване и размера на натрупаните лихви. На кариран лист хартия, на коляно преписах малката табличка, ситничко написана с Times New Roman, залепена на стената в едно тясно претъпкано с народ помещение (поне това да ми беше разпечатала оная!).

Прибирам се с надеждата, че на официалния сайт на НОИ ще намеря тази информация в табличен вид (дано и на Excel да е) и лесно ще пресметна задължението си. Къде ти? Пак наивност от моя страна – да вярвам, че една такава важна институция ще предоставя информация току тъй! Откъде-накъде? Твърде много искам, очевидно (взискателните не са на мода, те са трън в очите на служителите от държавните, а и от… частните компании)!

На сайта намерих информация, че НОИ са се оборудвали с една от най-авангардните в Европа компютърни системи. А защо ли тази свръхмощна система не беше в състояние ‘да произведе’ една най-обикновена Excel-ска табличка, която да бъде публикувана в сайта, а не хвалбата, че са изхарчени толкова много пари на данъкоплатците от едни некадърници?! (сега вече я няма тази страница на сайта им или поне не се намира от раз, иначе щях да вмъкна link, за да се види).

Познай коя е банката!

31 май 2008 в 6:52 | Публикувано в Констатирам | Вашият коментар

Една банка, български клон на световна компания, която си има роден мениджмънт, миналата година беше точна като часовник, паричките ми не закъсняваха повече от 4-то число на месеца. А тази година? Нито веднъж не се случи увеличената ми с 50% сума да дойде навреме (проверявам чрез ePay, нямам банкиране при тях, слава Богу), за да мога да направя навреме нужните преводи, погасяване на кредит и пр., просрочвам падежите, трупат ми се лихви, глоби, такси и… изобщо скъпо ми излиза! Освен това и ме наказва заради собственото си закъснение – на всеки превод ме ‘глобява’ с по 5 лева – неизвестно защо парите, които най-накрая все пак постъпват по сметката ми, са с пет лева по-малко от очакваната сума…

Сигурно е следствие на някоя ‘иновативна’ идея на висшия мениджмънт, компрометираща усилията на собствения си ‘брокер’, комуто станахме клиенти, заради умението му да ни продаде предложената услуга и да ни изясни точно предимствата от нея; освен това той е един прекрасен, културен и образован човек, който си разбира от работата.

Познай коя е банката? О-о, би могла да е всяка банка у нас, струва ми се…

Защо ли да се зорим?

31 май 2008 в 6:14 | Публикувано в Констатирам | Вашият коментар

Когато преди 7-8 години синът ми стана абонат на един от GSM-операторите, фактурата за сметката му редовно пристигаше в пощенската ни кутия абсолютно всеки месец на една и съща дата, независимо дали е делник или празник, дали вали или е страшна жега. Две-три години по-късно и аз станах абонат (подарък от сина ми), а впоследствие се включихме в подходящ за нас тарифен план (с други наши близки), регистрирахме се online, за да си следим персонално сметките и да не губим времето си по опашки и пр. Електронната фактура също се появяваше точно навреме – веднага след изтичането на текущия отчетен период (30 дена). И какво стана? Това просто вече не е така! Въпреки, че и GSM операторите станаха повече! Просто компанията си печели добре, служителите й – също, защо да се зорят чак толкова? „Е, рано или късно, все ще излезе фактурата. Я по-яваш, яваш, закъде бързаме? Клиентите си плащат, нали?“ Сложничко ми иде току-тъй да ги разкарам…
Ама факт е, че услугата се… побългари!

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and коментари feeds.