НОИ, 2003

31 май 2008 в 7:34 | Публикувано в Констатирам | 4 Коментари

НОИ, 2003 (По онова време НОИ се занимаваше със здравните осигуровки).

Имах си проблем със здравното осигуряване заради крайно недостатъчните си доходи (поради неспособността ми да се приспособя, както сочат фактите)… Естествено, при положение, че не плащам такива и през ум не ми е минавало да намина към личния си лекар (слава Богу, не съм си имала здравословни проблеми). В същото време от мнозина други около мен чувах, че постоянно висят в лекарските кабинети – я кръвно да си премерят, я кардиограма – нищо не се плаща, ми казват, що не се възползваш… (от авантата).

Та този проблем, стартирал през лятото на 2000, излезе наяве едва в края на 2003-та. Километрични опашки пред НОИ, и аз се наредих – може да ми кажат нещо! Нищо по-различно от това, което знаех. Дори си носех разпечатана справката (от Интернет), която служителката така настояваше да ми разпечата, вероятно за да отчете някаква си дейност. Искаше ми се да разбера точната сума, която дължа за здравно осигуряване и размера на натрупаните лихви. На кариран лист хартия, на коляно преписах малката табличка, ситничко написана с Times New Roman, залепена на стената в едно тясно претъпкано с народ помещение (поне това да ми беше разпечатала оная!).

Прибирам се с надеждата, че на официалния сайт на НОИ ще намеря тази информация в табличен вид (дано и на Excel да е) и лесно ще пресметна задължението си. Къде ти? Пак наивност от моя страна – да вярвам, че една такава важна институция ще предоставя информация току тъй! Откъде-накъде? Твърде много искам, очевидно (взискателните не са на мода, те са трън в очите на служителите от държавните, а и от… частните компании)!

На сайта намерих информация, че НОИ са се оборудвали с една от най-авангардните в Европа компютърни системи. А защо ли тази свръхмощна система не беше в състояние ‘да произведе’ една най-обикновена Excel-ска табличка, която да бъде публикувана в сайта, а не хвалбата, че са изхарчени толкова много пари на данъкоплатците от едни некадърници?! (сега вече я няма тази страница на сайта им или поне не се намира от раз, иначе щях да вмъкна link, за да се види).

4 Коментари »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. За сайта и софтуера на НОИ или добро или нищо – той така или иначе по-умрял не може да стане! Недай си Боже да се опитваш да си видиш грешките в Декларация 1 през друг браузър освен интернет експлорер и то в по-стара версия – ще ти се изясни за какво толкова народ го плюе, та пушек се вдига! 😉 И това е елементарен пример…

  2. Преди няколко години един дипломант написа страхотна магистърска теза на тема „Управлението на Държавното обществено осигуряване — политика на баланс между държавните и обществените интереси“(http://ometeo1.hit.bg/dipl/1010205.pdf), аз въвеждах текста и направих оформлението, но много-много често се връщах да я чета и препрочитам…

  3. Няколко пъти вземах на дискета тяхният програмен продукт, с който да си улесня работата по внасянето на задължителните(всеки месец едно и също нещо) образци за внесени осигуровки и уви, аз не можах да ги инсталирам на моя компютър. Смятам се за долу горе на ти с инсталирането на програми, но в случая – ядец. Аз не успях и се отказах – пиша си ги на ръка. Така, че софтуер и НОИ са две противоложности.

  4. НОИ не иска, не може и най-вече ‘няма зор’ да се реформира (както и множество други държавни и обществени институции) – а, какви пари харчат! а колко народ получава от там заплати, премии… и каква печалба реализират на гърба на осигуряващите се (34%!!!, вж. Г. Ангелов, Решение “две в едно” за заплатите http://georgiangelov.com/?p=828)… за да бездействат!


Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and коментари feeds.

