Започвам да се ориентирам политически

24 януари 2009 в 7:30 | Публикувано в Споделям | 11 коментара

Аз, май започвам да се ориентирам политически, ама се задава една много сериозна заплаха да ми се отнеме правото на свободен изборДоговорът за честни избори! Това, което със сигурност ми е ясно е, че няма да подкрепя с гласа си нито една от партиите, подписали тайния договор*, както вероятно и другите две споменати като неподписали го. Казвам, все пак, вероятно, защото ако имах възможност да гласувам като класирам симпатиите си, може би в списъка на партиите, които не бих пренебрегнала ще добавя Новото време, макар че ще ги класирам със сигурност след Зелените.

Но ако този таен договор не стане явен или пък е толкова недомислен** (меко казано), каквито са публикуваните му вече проекти, всъщност е все едно какво аз мисля и за кого искам да си подам гласа (или да не гласувам***).

Без право на избор!

В страна, която се кичи с названието демократична, европейска?!

О, Боже! Не е за вярване, ама нищо чудно да се случи точно това!

––––-

*

Договора подписаха Мая Манолова от БСП, Цветан Цветанов от ГЕРБ, Огнян Герджиков от НДСВ, Четин Казак от ДПС, Екатерина Михайлова от ДСБ, Николай Свинаров от БНД, Любен Петров от СДС, Петър Стоянович от коалиция Движение „Напред“ (ВМРО, ЗНС, „Гергьовден“), Йордан Нихризов – БСДП, Мария Капон – Единна народна партия, Анастасия Мозер – „Обединени земеделци“, Николай Камов – политическо движение „Социалдемократи“, Яне Янев – „Ред, законност и справедливост“, Стефан Софиянски – Съюз на свободните демократи, Николай Иванов – Обединен блок на труда.
На подписването не присъстваха представители на „Атака“ и „Новото време“, съобщи БГНЕС. (21 януари 2009 / News.bg, http://dnes.dir.bg/2009/01/21/news3885750.html)

** недомислен – да!, защото „пътят към ада е постлан с добри намерения“ – подозирам, че не само политическите им амбиции и жажда за неограничена власт са ги подтикнали към това безумие, наречено Договор за честни избори, но и чисто практическото безсилие „да родят“ с главите си нещо по-приемливо и от позициите си на несменяеми (но сменящи се помежду си, ей тъй за парлама пред простолюдието, населяващо очертанията на държавата България) да ни натресат многоцветната си диктатура.

***Един-единствен път не съм гласувала и това беше през 1994 година!

11 коментара »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Здравейте!

    Мисля, че партиите, които подписват договора правят добро. Защото:
    – Може лесно да се види дали са купували гласове на следващите избори, понеже добре се знаят кварталите и избирателните секции, където става това;
    – Дават думата си пред цялото общество за определен тип политика и след това може да им се търси сметка ако са излъгали.

    Аз лично винаги подкрепям с каквото мога добрите начинания, но след това и следя дали делата отговарят на думите.

    Като член на една и съща партия, откакто съм навършил 18 годишна възраст (преди почти 16 години), аз ще гласувам, разбира се, за нея. Но това не означава, че няма да съм публично критичен, ако разбира, че някой в моята партия някъде се изкушава да плаща срещу „доверие в изборния ден“.

  2. http://www.flgr.bg/filesystem/6442./OBSHTESTVEN+DOGOVOR_BG_Final+doc
    – това е текстът на подписания „таен“ договор, чието пълно наименование е „Обществен договор за провеждането на свободен и демократичен избор в България“.
    Проф. Михаил Константинов ми се струва уважаван капацитет както в областта на изборите, така и в областта на политиката – а той намира добри страни в подписването на договора. Човек, като иска да не гласува и си е наумил да си воайорства, естествено, на всичко винаги ще казва първо „не“. Не се обиждайте, но ми се струва, че Вие сте си ориентирана политически, сега просто намирате повод да изразите вижданията си.

  3. Позволих си малко анализ на текста, точка по точка.

    Много уважавам проф. Михаил Константинов. Собствените си очи обаче ги уважавам повече.

  4. @Стефан, пътят към ада е постлан с добри намерения. Ако имах вече ясно оформен фаворит, щях да го обявя – ама нямам! – освен симпатии към гореспоменатите две сравнително млади партии (едната доста повече от другата), но негативният ми вот е окончателно оформен и едва ли някой ще ме разубеди!
    @rraycheva, моите уважения на проф. Константинов, но и аз като Григор ще река: повече се доверявам на собствените си преценки, ако и да не съм професор.
    @Григор, благодаря ти!

  5. @Стефан, извинявам се, объркала съм се в бързината, като съм писала отговор на два коментара едновременно. Това „Ако имах вече фаворите…“ е всъщност отговор на коментара на @rraycheva. Каква небрежност съм допуснала! Съжалявам, съжалявам. Май доста съм емоционална.
    Уважавам Вашите политически възгледи, дори съм обнадеждена от новото Ви ръководство, но въпреки това си оставам на позицията, че не бих подкрепила Вашата партия, защото не вярвам на възможностите за контролиране (опитът досега го показва)…
    @rraycheva, нямам още ясно оформен фаворит – ако имах щях да го обявя (за да споделя, защото така ми харесва); имам само симпатии към гореспоменатите две сравнително млади партии (Новото време и Зелените); но негативният ми вот, обаче, е окончателно оформен и едва ли някой ще ме разубеди, дори да ме накаже финансово – цял живот гласувам с портмонето си, където стотинките ми все не достигат за най-насъщни нужди; ще гласувам, ще гласувам – няма да отида да бера гъби! и без да съм особено умна, все ще мога да открия партията/личностите, които отговарят на моите критерии, за да ме представляват (или поне по-малкото зло)…

  6. Вярно е, че партии ни управляват (така е и по света), но трябва ли непременно и партиите да ни казват за кои хора да гласуваме? По тяхна класация!
    Не може ли така – право да гласуваме с няколко бюлетини като отмятаме определен предварително брой кандидати? Тогава и партиите доста повече (и по други критерии) ще мислят, преди да подредят бюлетината си.

  7. @Графът, да, така е – партии ни управляват. Но преди известно време дочух (по радио, може би), че Умберто Еко е писал за отмирането на партиите през 21-ви век. Така и не намерих това четиво, а и не чух повече някой да го споменава. А по времето, когато ходех на работа в друг град и нощувах там (в офиса, на походно легло) слушах нощем Асен Сираков, Явор Дачков и др. водещи нощни радиоблокове (90-те години). Сираков ме впечатли с една идея за някаква по-съвършена форма на обществено устройство от демокрацията, но така и не запомних какво точно той имаше предвид.
    Но това са твърде авангардни схващания, идеи за нашето общество, което все още се намира в каменната ера (Гамизов)… Аз просто съм си много любопитна🙂

  8. В това – че ще дойде нещо друго след демокрацията – съм твърдо убеден, yoalbo. Въпрос на развитие, което никой не е успял да спре досега. Със сигурност, обаче, ще е след доста време. Това е тема (както и отмирането на партиите), по която може и трябва да се умува и философства – дори и от обикновени хора като нас.
    Това, за което аз намекнах в предишната си бележка, е съвсем конкретно и лесно осъществимо предложение и можеше да се направи още в тези избори, но няма да го направят…

  9. http://www.thezeitgeistmovement.com

  10. @Графът, наистина е конкретно и лесно осъществимо предложението (и много ми харесва); би могло да се направи за изборите тази година, дори не е късно от технологична гледна точка, но единодушие по такъв въпрос няма как да се постигне.
    @Sa,🙂


Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and коментари feeds.

