Изпепеляваща луна

9 февруари 2009 в 16:57 | Публикувано в Разни | 3 Коментари

„Изпепеляваща луна“ е заглавието на последната книга, която издадох преди няколко дена. Това не е реклама!

Защото нямаме какво да продаваме. С авторката на книгата успяхме да направим един изключително скромен тираж, в т. ч. – 3 броя за депозиране в Народната библиотека „Св. Св. Кирил и Методий“, 1 брой за моя издателски архив, а останалите – за нейните приятели – хората, които биха я оценили.

Аз фактически не съм класическият издател, който търси и намира талантливи автори, тиражира техните произведения, продава ги на пазара, изплаща хонорар на авторите съгласно сключен договор и печели от издателската си дейност. За мене това е непостижимо, защото: 1) не съм специалист в тази област и 2) нямам (и няма как да имам) финансов ресурс за организиране на такъв бизнес.

Защо все пак го правя? Защото сравнително добре се справям с предпечат на книги* и знам да ги тиражирам (вкл. регистрирам в Българската национална ISBN агенция). Това определено са черти на издателска дейност, но в никакъв случай – издателски бизнес.
Клиентката ми, авторка на „Изпепеляваща луна“, може да пише интригуващи еротични разкази, може да създава интересни колажи и други графични произведения, но мисля че и тя не може да прави бизнес, защото, ако можеше сигурно щеше да направи истински тираж на първата си книга и да спечели от това.

Определено не е работа на авторите да тиражират собствените си произведения и сами да ги продават, макар че нищо не им пречи, при това е лесно. Само че как читателите ще ги познаят? Ще забележат ли те и ще оценят ли произведението на един абсолютно непознат автор? Според мене шансовете са минимални, независимо от качествата на книгата.

Аз оценки за авторски произведения не мога да правя, но тъй като подготвях тази книга за печат, имам впечатления и лично мнение – на мен книгата ми харесва, още повече – колажите, които я илюстрират и оригиналния (рисуван) шрифт, а така също и корицата. Харесва ми дори и фактът, че книгата се издава под псевдоним (надявам се авторката скоро да публикува информация за книгата и себе си в собствен сайт).

Дали има смисъл от нейните и мои занимания? Този въпрос ми зададе един приятел, озадачен от скромния тираж, който очевидно няма за цел печалба. Защо го правите? То автори си има и издатели си има!

Не знаех какво да му отговоря, засрамена от безполезните си занимания. Срещу скромно възнаграждение се съгласих да помогна на една непозната дама, която похлопа на вратата ми като клиент. Книгата вече е налице – има я, издадена е.

Защо обаче, е нужно да се издават книги, ако от тях не се печели?

Може би щях да съм по-полезна, ако например можех да правя сирене – не от тебешир, а от мляко?
–––––-
*това може да се види на сайта ми (http://authors.ometeo.net/), където пълнотекстово са публикувани част от книгите, които съм издала и/или подготвяла за печат със съгласието на техните автори.

3 Коментари »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. >“Само че как читателите ще ги познаят? Ще забележат ли те и ще оценят ли произведението на един абсолютно непознат автор? Според мене
    шансовете са минимални, независимо от качествата на книгата.“

    Класическият начин е да се намери издател с пари, който да прояви интерес, но това е трудно

    Единственият шанс иначе са CC лицензите
    Да се пусне книгата или част от съдържанеието свободно.
    Пак е трудо да се забележи нещо в морето от подобни произведения, но пък е по-лесно да се рекламира – ако се натрупат линкове от посещавани сайтове, току виж много хора открили книгата и проявили интерес.

  2. Да, така е, @bozho, общо взето и аз се старая да правя това за моите клиенти, които са съгласни да им публикувам по този начин книгите – вече има няколко такива (повечето от тях не умеят да си служат с компютър и не ползват интернет, но обикновено нямат нищо против книгите им да са на разположение за евентуални читатели).

  3. Здравейте,
    Аз съм въпросната авторка.
    Благодаря на г-жа Богдева за подадената ръка.
    В процес на изготвяне е електрония вариант на книжката.
    За сега само е маркиран тук http://freaa.hit.bg/taby.htm

    Йоланда


Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and коментари feeds.

