Трети март (3) ОЗНАМЕНУВАНЕ

3 март 2009 в 11:25 | Публикувано в Разни | Вашият коментар

Приятно ми беше да прочета „Утре е 3-ти Март – всички къщи със знамена“ в блога на Боян Юруков, защото съм забелязала, че хората с охота окачват националния трибагреник на тераси и балкони, на покриви или на порти в домовете си, а така също и над фирмените си табели, пък и в офисите също, когато е празник като Трети март, Съединението на България или Денят на независимостта. Това винаги се посреща добре, никога не съм чувала някой да мърмори или да съди някой друг за това, че е развял българското знаме за празника.

Струва ми се, че това е една консенсусна точка, бих казала, за позитивна нагласа на българското общество. Аз не съм чувала някой да се противопоставя на тази идея, а напротив – всички, които познавам лично, с удоволствие и готовност развяват българското знаме (ако го имат), за да отбележат празниците, свързани с българската история. Така правеха съседите ми в стария квартал, където живеех по-рано, така правят и хората в новия, а също и навсякъде наоколо – дори когато пътувам по празниците ми прави впечатление, че на много места в селищата, през които преминавам, се вее националният ни флаг.

Мисля, че е важно! Една идея (да развеем българското знаме), по която сякаш няма разногласия  (за разлика от патриотизма, национализма и пр., където споровете не стихват)…

Може би, защото е чиста идея и няма нищо материално, което да разделя хората…

Вашият коментар »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.
Entries and коментари feeds.

